Instalace
Jedním z nejdůležitějších předpokladů dobré funkce krbových kamen je komín. Komín v zásadě funguje jako motor krbových kamen. Nemá – li komín správný tah, nemohou krbová kamna optimálně fungovat. Kamna s moderním systémem spalování kladou větší nároky na tah a vlastnosti komína než stará krbová kamna používající tradiční principy spalování.
Tah komína
Tah v komíně vzniká rozdílem mezi vysokou teplotou v komíně a nižší venkovní teplotou.
V komíně je správný tah, když:
- rozdíl mezi teplotou v komíně a venku je velký
- venku je jasné počasí
- komín má správnou výšku
V komíně je špatný tah, když:
- teplotní rozdíl je moc malý, např. když je komín špatně izolovaný
- venkovní teplota je vysoká, např. v létě
- je bezvětří
- komín nemá správnou výšku a je ve stínu střechy a vysokých stromů (v těchto případech hrozí, že kamna budou kouřit)
- do komína se dostává vzduch, např. chybějícími spárami
Požádejte kominíka, aby zkontroloval, zda je komín v pořádku.
Montáž
Připojení krbových kamen ke komínu může provést i domácí kutil. Přejete–li si, aby vám s montáží poradil odborník, obraťte se na našeho prodejního zástupce, stavební nebo kominickou firmu. Krbová kamna Morso lze připojit ke zděnému i ocelovému komínu.
Zděný komín
Budete–li krbová kamna připojovat ke zděnému komínu, je u většiny kamen Morso možnost horního nebo zadního vývodu. Do zdi se zazdí objímka (zděř), do které se zavede kouřovod a poté se utěsní keramickým těsnicím vláknem. Při horním vývodu se využije i teplo z kouřových plynů v kouřovodu.
Ocelový komín
U krbových kamen Morso je možnost vývodu horem i zadem, ale ve velké většině případů je vývod do ocelového komína horem. Od kamen do vzdálenosti 22,5 cm od hořlavého stropu lze použít neizolovaný kouřovod, pak ale musí být kouřovod i komín izolován v celé délce až k ukončení krytem proti dešti. O ocelovém komínu a jeho montáži se poraďte s odborníky.
Věděli jste že
Krbová kamna se vyrábějí na výrobních linkách, ale jejich části jsou montovány ručně. Každý zaměstnanec zná každý krok ve výrobě a nikdy nestojí u výrobní linky stále na stejném místě.